Je skútr motorka?
Rozhodl jsem se sdílet můj pohled na toto téma. V podstatě celý život jsem řídil jen dva typy dopravních prostředků.
Automobil (od svých 18 let) a kolo (začátek se traduje někdy kolem 8-12 roku páně mého).
Teď na přelomu 44 roku jsme se rozhodl vyslyšet vnitřní pocity zakoupit si skútr. Nikdy před tím jsem na motorce neseděl a ze zkušenosti jsem věděl, ať budu dělat co budu dělat, občas se stane, že prostě spadnu.
Pořídil jsem si na doporučení maxi skútr Honda PCX 125, a za 4 měsíce co jí vlastním jsem najel 1994 km.
Nemám srovnání s jinými typy skútrů. Možná vzhledem k tomu, že se znám, jak se obecně učím a jezdím, tak od samého začátku o Hondě uvažuji v kontextu…
„Jsi motorka!“
Co mě k tomu vede, je udržet si respekt.
-
Je to stroj, který je citlivý na plyn a má zrychlení i v kopci.
-
Do kopce, a to i se sklonem kolem 5°, zrychluje až na 80 km/h.
-
Váží 126 kg.
-
Konstantně drží rychlost 100 km/h, což na většinu silnicích není možné jet v rozmezí 70-90 km/h ani autem.
Je prospěšné si udržet respekt…
…. i když třeba zvuk motoru nikoho neohromí
…. i když potkám limit rychlosti a ostatní v provozu mě mohou předjet
Tak i přesto věřím, že nejen pro zdraví, ale i učení, jak na skútrech jezdit a případně přejít na stroje jenž nelimituje tak brzo jejich výkon, a mít s sebou již dobrý základ jemuž nový stroj pomůže dále růst.
Nedobrzdit, přejet v zatáčce do druhého pruhu, či ztratit kontrolu nad strojem v 100 km/h nebo 170 v km/h, je pro to, zda vstanu, či jak dlouho budu ležet úplně stejné.
Já osobně jsem za krátkou dobu, čelil situacím, kdy by bylo jednoduché říci…
„Motorky jsou nebezpečné!“
.. a vůbec bych nevnímal, jak mé rozhodnutí, všímavost, ztráta koncentrace a unesení pocitem ze stroje pode mnou před-vytváří možnost hodnocení nadcházející situace jako nebezpečné.
Ať mnou samým, či jiným účastníkem dopravního provozu.
Buďte obezřetní i skútr je motorka.