Jednou z povinnostÃ, které majitelé automobilů majÃ, je jeho udržovánà v dobrém technickém stavu. Jeho podrobná definice je dána zákonem, a jejà dodržovánà je hlÃdáno prostÅ™ednictvÃm pravidelných technických prohlÃdek. To, že se jich úÄastnÃme, si pak může v pÅ™ÃpadÄ› potÅ™eby kdykoliv zkontrolovat policie.
Â
Ta nás ovÅ¡em může zastavit a zakázat nám pokraÄovat v dalÅ¡Ã jÃzdÄ› i potom, co naÅ¡e auto touto prohlÃdkou proÅ¡li, pokud náš vůz potÅ™ebnému technickému stavu neodpovÃdá. Můžeme se vÅ¡ak ptát, proÄ je zrovna na tuto vÄ›c dáván takový kontrast, zvláštÄ› když zde máme mnoho jiných vÄ›cÃ, které nás mohou pÅ™i Å™Ãzenà potkat. Existuje vÅ¡ak k tomu velmi dobrý důvod.
Â
Â
Naprostá vÄ›tÅ¡ina technických závad ve vÄ›tÅ¡Ã Äi menÅ¡Ã mÃÅ™e snižuje ovladatelnost a Å™iditelnost vozidla, což je nÄ›co, co si nemůžeme dovolit. V nÄ›kterých situacÃch totiž musÃme reagovat v podstatÄ› okamžitÄ›, a musÃme si být stoprocentnÄ› jisti, že naÅ¡e auto zareaguje tak, jak potÅ™ebujeme, a že neselže v té nejménÄ› vhodné chvÃli. Velmi snadno by nás to totiž mohlo stát i život.
Â
Pak je tu také fakt, že v takovém pÅ™ÃpadÄ› pÅ™edstavujeme nebezpeÄà i pro ostatnà řidiÄe. Pokud nevÃme, jak se naÅ¡e auto zachová, pak nemůžeme zaruÄit, že napÅ™Ãklad najednou uprostÅ™ed dálnice nevypadne motor – a auto, které jede za námi, do nás pak narazÃ. To rozhodnÄ› nenà nÄ›co, co by kdokoliv z nás chtÄ›l.
Â
Â
Dále je tu i otázka viditelnosti. Pokud nám napÅ™Ãklad vypadávajà svÄ›tla, pak nás může zvláštÄ› za zhorÅ¡ených svÄ›telných podmÃnek Å™idiÄ protijedoucÃho auta snadno pÅ™ehlédnout, pÅ™ÃpadnÄ› nebude vÄ›dÄ›t, že se chystáme zpomalit. NaÅ¡i nepÅ™edvÃdatelnost ostatnÄ› zvyÅ¡ujà také napÅ™Ãklad nefungujÃcà blinkrová svÄ›tla.
Â
Je tedy jasné, že nechat jet pod silnici auto, které nenà ve stoprocentnÄ› dobrém stavu, je velký hazard nejen se životy lidà v onom autÄ›, ale také se životy ostatnÃch okolo. To je ostatnÄ› také hlavnà důvod, proÄ je na to dáván v zákonÄ› takový důraz. ZvyÅ¡ovánà poÄtu dopravnÃch nehod totiž nikdo nechce.